Zad.Nie stosując przybliżeń, oblicz długość okręgu o promieniu równym:
a)12cm
b)2,5m
c)1¼dm
d)4,15cm
Zad.Oblicz z dokładnością do 0,1 cm długość okręgu średnicy:
a)4cm
b)3,2cm
c)2½cm
d)21,6cm
Zad.Oblicz pole koła o danym promieniu-podaj dokładny wynik:
a)10m
b)6m
c)2⅓km
d)0,5cm

2

Odpowiedzi

2009-12-14T20:39:21+01:00
1. wzór na długość okręgu: 2πr
a) 12*2π cm= 24π cm ~ 24*3.14cm= 75,36cm
b) 2,5*2π m= 5π m~ 5*3,14 m= 15,7m
c) 1,25*2π dm~ 2,5πdm~ 2,5*3,14 dm= 7,85dm
d) 4,15*2π cm~ 8,3*3,14 cm= 26,062dm

2. wzór na długość okręgu (tym razem ze średnicą): πd
a) 4*πcm~ 4*3,14cm=12,56cm ~ 12,6cm
b) 3,2*π cm~ 3,2*3,14cm= 10,048 cm ~ 10cm
c) 2,5π cm~ 2,5*3,14cm= 7,85cm~ 7,9cm
d) 21,6*π cm~ 21,6*3,14cm= 67,824 cm~ 67,8cm

3. wzór na pole koła: πr²
a) (10m)²*π= 100cm²*π~ 100*3,14cm²= 314 cm²
b) (6m)²*π= 36m²*π~ 36*3,14m²= 113,04m²
c) (2⅓km)²*π= 6,25km²*π~ 6,25*3,14km²= 19,625km²
d) (0,5cm)²*π= 0,25cm²*π~ 0,25*3,14cm²= 0,785cm²

mogą być drobne błędy rachunkowe, bo gdzieś kalkulator zgubiłam xD
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:46:55+01:00
1a)l=2πr l=2*12 cm*π l=24πcm
1b)l=2πr l=2*2,5m*π l=5πm
1c)l=2πr l=2*1,25dm*π l=2,5πdm
1d)l=2πr l=2*4,15cm*π l=8,3πcm
2a)l=2πr l=4cm*3,1=12,4cm
2b)l=2πr l=3,2cm*3,1=9,92cm
2c)l=2πr l=2,5cm*3,1=7,75cm
2d)l=2πr l=21,6cm*3,1=66,96cm
3a)P=πr² P=100πm
3b)P=πr² P=36πm
3c)P=πr² P=czterdzieści dziewięc dziewiątych πkm
3d)P=πr² P=0,25πcm
5 4 5