Proszę o pomoc bardzo mi sie przyda mianowicie mam zadane 4 zadanie lecza niestety zapomniałam jak sie je oblicza :(
P.S. Mam pierwszy raz geografie :)
Zad.1
Przekształc skale mianowane na skale liczbowe.

a) 1cm - 400m ..................................
b) 1cm - 1km ....................................
c) 1mm - 500m..................................
d) 1mm - 2km ..............................

Zad.2
Na mapie w skali 1:1 250 000 odległośc w linii prostej pomiędzy Krakowem a Częstochową wynosi 8cm. Oblicz odległośc w terenie pomiędzy miastami.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T17:10:22+02:00
Musisz po prostu zamienić te liczby na centymetry i zapisać je bez miary.

Zadanie 1
a)1cm - 400m ... 1:40000
b)1cm - 1km ... 1:100000
c)1mm -500m ... 1:5000000
d)1mm - 2km ... 1:20000000

Zadanie 2
1:1250000 - tą skale zamieniasz na mianowaną
1cm - 12,5km - i teraz mnożysz 2 strony przez 8, bo taka jest odległość w cm na mapie pomiędzy tymi miastami. Wychodzi ci:
8cm - 100km
Jeśli musisz napisać odpowiedź to napisz:
Pomiędzy Krakowem i Częstochową odległość wynosi 100 kilometrów.
8 4 8
2009-09-09T17:21:02+02:00
Zadanie 1
a)1cm - 400m ... 1:40000
b)1cm - 1km ... 1:100000
c)1mm -500m ... 1:5000000
d)1mm - 2km ... 1:20000000

Zadanie 2
1:1250000 - tą skale zamieniamy na mianowaną
1cm - 12,5km - i teraz mnożymy 2 strony przez 8, bo taka jest odległość w cm na mapie pomiędzy tymi miastami. Wychodzi ci:
8cm - 100km
4 1 4
2009-09-09T19:17:11+02:00
Zadanie 1
a)1cm - 400m ... 1:40000
b)1cm - 1km ... 1:100000
c)1mm -500m ... 1:5000000
d)1mm - 2km ... 1:20000000

Zadanie 2
1:1250000 - tą skale zamieniamy na mianowaną
1cm - 12,5km - i teraz mnożymy 2 strony przez 8, bo taka jest odległość w cm na mapie pomiędzy tymi miastami. Wychodzi ci:
8cm - 100km
2 1 2