Odpowiedzi

2009-12-14T20:36:00+01:00
1.Ebenzer Scrooge jest samotnym mężczyzną,pracującym w kantorze.
2.Jest on człowiekiem dla, którego nic nie ma sensu i wszystko jesr głupotą,
jest twardy, i wydaje się być człowiekiem bez serca.
Jednak z czasem, pod koniec książki duchy prowadzące go pokazują mu jego przeszłość i przyszłość.
Wtedy zacvzyna on rozumieć ile w życiu stracił.
Postanawia się zmienić.
Najlepsza Odpowiedź!
  • issa
  • Rozwiązujący
2009-12-14T20:39:45+01:00
1.Ebenezer Scrooge to człowiek w podeszłym wieku.
Postać ta jest właścicielem kantoru, którym zarządza sam od śmierci swojego wspólnika Jakuba Marleya.
Ebenezer Scrooge to zadziwiająca postać.
W życiu często kierował się zasadą: „po trupach do celu”.
Ebenezer nie miał lekkiego życia.
W dzieciństwie został odrzucony przez ojca, a jedyną, bliską mu i życzliwą osobą była siostra - Fan. Która przedwcześnie zmarła zostawiając jednocześnie swego syna, Freda, siostrzeńca Scrooge׳a. Przeżycia z okresu dzieciństwa uczyniły z Ebenezera człowieka pracowitego i konsekwentnego w dążeniu do celu.
Jednak stał się obsesyjnie skąpymi bezwzględnym.
2.Scrooge jest chciwy, łapczywy, chytry, uparty, a także nieszlachetny.Nienawidzi obchodzić Świąt Bożego Narodzenia, ponieważ uznaje to za stratę czasu i zysków.Nikomu nie ufał.Uważał, że wszyscy ludzie mają w stosunku do niego złe zamiary i chcą go oszukać.W życiu liczył tylko na siebie.
Dlatego był samotny.Jedyną jego zaletą była pracowitość i konsekwencja w dążeniu do celu.
Złą stroną charakteru Ebenezera, jest obsesyjne skąpstwo.
Starzec miał tylko jedną pasję i zainteresowanie: zdobywanie i gromadzenie pieniędzy.








2009-12-14T20:47:44+01:00
Niewiem czy o to ci chodzi;)))



1.Ebenezer Scrooge jest zgorzkniałym mężczyzną w podeszłym wieku, właścicielem firmy "Scrooge & Marley" w Londynie. Jego niedawny wspólnik, Jakub Marley, zmarł w wigilię Bożego Narodzenia 7 lat wcześniej. Scrooge jest chłodny, nieprzystępny i dba jedynie o swoje dochody, spędzając czas nad księgami rachunkowymi. Irytują go życzenia świąteczne, odrzuca zaproszenie do spędzenia świąt z rodziną swojego siostrzeńca. Wraca do swojego ciemnego i ponurego domu, aby samotnie spędzić wieczór. Tam odwiedza go pokutujący duch Jakuba Marleya skłaniający go do przemyślenia swojego życia oraz zapowiadający trzy kolejne wizyty duchów. Wspomnienia przywoływane przez te duchy, projekcja zdarzeń przyszłych oraz miejsca, do których duchy przenoszą się wraz ze Scrooge'em wpływają na zmianę jego nastawienia do ludzi i postrzegania Świąt. Szczególnie wstrząsające dla Scrooge'a są śmierć małego Tima (syna Boba Cratchita) oraz widok własnego grobu.
2.Przed wizytą duchów:
-nie mial litosci do dluznikow;
-nie pomogl biednym dzieciom;
-swiete wedlug niego to tylko zbedne wydatki;
-swieta to dni wolne od pracy wiec traci zyski;
-karze pracownikowi odrabiac dni swiateczne;
-oszczedza nawet na opał;
-oszczedza na sobie(stare ubrania);
-opryskliwie niegrzecznie potraktowal Freda;
-ciagle straszy Boba zwolnieniem;
nieuprzejmy wobec kobiety zbierajacej datki;
unika kontakty z rodzina,poniewaz jest zgoszknialy,wiecznie nie zadowolony;
ludzi go unikaja;
odrzuca milosc dla pieniedzy;
Po wizycie Duchów:-
-dal prezenty dla Boba i jego syna Tima;
-zaczal kontaktowac sie z rodzina;
-traktowal ludzi lagodnie;
rozdawal pieniadze dla biednych;