Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:37:19+01:00
Pole kwadratu o boku x
P=x²

Pole kwadratu o boku 1,2x
P=(1,2x)²=1,44x²

Zatem łatwo zauważyć, iż drugie pole jest 1,44 razy większe
2009-12-14T20:39:40+01:00
20% = 0,20
(x +0,2x)² - x² = (1,2x)² - x² = 1,44x² - x² = 0,44 x²
Odp. Pole działki kwadratowej o boku x jest o 0,44 x² m² mniejsze od pola działki kwadratowej o boku o 20% dłuższym.