Odpowiedzi

2009-12-14T21:31:05+01:00
Struktura władzy w kościele :
papież,
arcybiskupi,
biskupi,
księża,
(siostry zakonne),
klerycy.

Nazywa się to hierarchią. Stanowiska, które pełnią kapłani mają pewną zależność. Im wyższy stopień 'władzy' tym więcej obowiązków i mniej osób sprawiających tę posadę.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T23:25:17+01:00
Parafia - podstawowa jednostka terytorialna w kościele, w której najwyższym zwierzchnikiem jest proboszcz, proboszcza może zastąpić wikariusz
dekanat - zazwyczaj w jego skład wchodzi 10 parafii, na czele stoi dziekan
diecezja - przeważnie kilka dekanatów, na czele stoi biskup ordynariusz, jemu pomaga biskup pomocniczy, jest także biskup senior, każda diecezja ma kancelarię.
prowincje kościelne - kilka diecezji tworzy prowincje kościelne, na czele z metropolitą, nad metropolitą najwyższym zwierzchnikiem jest Biskup Rzymu - Ojciec Św. - Papież, któremu pomagają biskupi.