Łączny koszt pierwszego i drugiego tomu książki wunosi 380 zł. Cena pierwszego tomu została obniżona o 20% a cena drugiego tomu o 10% i wówczas 25 egzemplarzy pierwszego tomu i 20 egzemplarzy drugiego tomu zapłacono 7200 zł. Ile kosztował każdy z tomów przed obniżką?
Potzrebny układ równań!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-14T20:51:45+01:00
X-cena pierwszego tomu
y-cena drugiego

x+y=380
25*0,8x+20*0,9y=7200

x=380-y
20(380-y)+18y=7200

x=380-y
7600-20y+18y=7200

-2y=-400
y=200
x=180
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:55:05+01:00
X - koszt I tomu
y - koszt II tomu
20% = 0,20
10% = 0,10
x + y = 380 --------------------------> x = 380 - y
(x -0,2x)*25 + (y - 0,10y)*20 = 7200
-------------------------------------------------------
x = 380 - y
25*0,8x +20*0,9 y = 7 200
--------------------------------------
x = 380 - y
20x + 18y = 7 200
--------------------------------------
x = 380 - y
20 *(380 - y) + 18 y = 7 200
----------------------------------
x = 380 - y
7 600 - 20 y + 18 y = 7 200
----------------------------------
x = 380 - y
2y = 7600 - 7200 = 400
-----------------------------
y = 200
x = 380 - 200 = 180
------------------------
Odp. Przed obniżka I tom kosztował 180 zł, a drugi tom 200 zł.
1 5 1