Odpowiedzi

  • issa
  • Rozwiązujący
2009-12-14T20:57:47+01:00
Znaczenie grzybów:
- Grzyby stanowią ważne ogniwo reducentów. Rozkładają substancje organiczne, tworzą próchnicę, rozkładają drewno,
- Grzyby wykorzystuje się do produkcji antybiotyków, np. penicyliny, a także witamin,
- Żyjąc w symbiozie z glonami, tworzą porosty, które są organizmami pionierskimi (rozkruszają skały, tworząc podłoże dla roślin),
- Drożdże służą w przemyśle gorzelniczym, piekarniczym i mleczarskim przy produkcji serów i kefirów,
- Służą też do otrzymywaniu kwasu szczawiowego i cytrynowego (kropidlak),
- Są wykorzystywane do walki biologicznej ze szkodnikami.

Znaczenie porostów:
-zapoczatkowuja proces sukcesji (powstawanie nowego ekosystemu),
- zapoczatkowuja procesy glebotwórcze, próchnicy w glebie,
- sa bioidentyfikatorami (zanieczyszczenia tlenkiem siarki)
- sa pozywieniem dla zwierzat
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T20:59:34+01:00
Grzyby:
W przyrodzie:
* wspomagają one krążenie pierwiastków
* Zasiedlają wiele środowisk: wody słodkie, morza, glebę, drogi pokarmowe
zwierząt
* pokarm dla zwierząt
* wywołującymi groźne dla życia człowieka choroby
* niektóre są pasożytami roślin i zwierząt
W gospodarce człowieka:
* użyźniają gleby (jako nawóz)
* wskaźniki zanieczyszczeń wód
* oczyszczają wody
- stosowane są w kosmetyce i medycynie

Porosty:

*stanowią pokarm dla zwierząt wodnych
*rozkładają szczątki innych organizmów na proste substancje mineralne
*biorą udział w krążeniu materii w przyrodzie
*biorą udział w transpiracji celulozy
*tworzą pokłady skał wapiennych