Odpowiedzi

2009-12-14T20:57:17+01:00
Substancjami chemicznymi nazywamy elementy materii,które mają ten sam skład i charakterystyczne cechy.

Związek chemiczny jest to substancja złożona z co najmniej dwóch pierwiastków połączonych ze sobą wiązaniami chemicznymi

Mieszaniny jednorodne:
mosiądz, powietrze, brąz, stal, esencja herbaciana, sól morska

Mieszaniny niejednorodne:
mąka z wodą, kreda z wodą, piasek z wodą, olej z wodą benzyna z wodą

Sól+ woda krystalizacja
mąka+woda filtracja lub sączenie
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:02:14+01:00
Substancją nazywamy jednorodny rodzaj materii o określonych właściwościch fizycznych i chemicznych, które umożliwiają jej identyfikację
Związek chemiczny jest to substancja złorzona z co najmniej dwuch pierwiastków stele ze sobą połączonych.

Mieszaniny jednorodne
-powietrze
-stop żelaza i magnezu
-woda z cukrem
-woda z solą
-kakao
-mleko
-chrzan
-mosiądz
-brąz
-woda z sokiem

Niejednorodne
-woda z pieskiem
-woda z mąką
-siarka z żelazem
-musztarda
-złoto i srebro
woda z kredą
-woda z olejem
-woda z warzywami
-woda z benzyną
-srebro i żelazo

aby rozdzielić sól od wody należy odparować rozpuszczalinik
a aby oddzielić mąkę od wody należy zastosować sentymentację i dekantację
1 5 1
2009-12-14T21:08:14+01:00
Związek chemiczne-substancje złożona z co najmniej dwóch różnych pierwiastków połączonych ze sobą

substancje-materia o określonych właściwościach

2.Mieszaniny jednorodne
woda i atrament
woda i sól
woda i cukier
mąka i proszek do pieczenia
azot i tlen
hel i dwutlenek węgla
sok i woda
olej jadalny i olej silnikowy
dwutlenek węgla i woda
woda i kwasek cytrynowy

Mieszaniny niejednorodne
woda i piasek
woda i olej
piasek i opiłki srebra
trociny i mąka
mąka i piasek
cukier i pieprz
pieprz i sól
mąka i siarka
siarka i opiłki żelaza
woda i ropa

3
a) są trzy sposoby :odparowanie, krystalizacja, destylacja
b) są trzy sposoby: sedymentacja czyli opadanie osadu na dno, dekantacje czyli zlewanie cieczy znad osadu i sączenie

1 5 1