Układy Równań

Nie jestem zbyt dobra z matematyki i prosze rozwiązanie 1 zad z treścią i kilku przykładów.

Zad.1
Za każde dobrze rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 10 punktów, a za każde źle rozwiązane traci 50 % punktów. Po rozwiązaniu 20 zadań uczeń zgromadził 80 punktów. Ile zadań rozwiązał dobrze a ile źle ??

[zadanie ma być rozwiązane według układów równań]

Zad.2
a) Metodą podstawiania
8x - 2y = -2
3x - y = 4

3x - 3y = 3
-6x - 2y = 10

3x - 3y = -3
-6x - 2y = 10

b) Metodą przeciwnych współczynników

6x - 3y = 6
-4x + 2y = -4

c) Dwiema metodami
x - y x + y
← + ← = 4 (te strzałeczki to kreski ułamkowe/tam
2 3 nie ma 23 tylo do 1 ułamka 2 a do drugiego 3)

2(x - 3y) -3 = 4(x + 4) -7y
(to cały jeden wielki przykład [układ równań])

Mam nadzieje że ktoś odpisze ;-)

2

Odpowiedzi

2009-12-14T21:13:19+01:00
Zad.2

a)
8x - 2y = -2
3x - y = 4 |razy -2

8x-2y=-2
-6x+2y=-8

2x=-10 |podzielone przez 2
x=-5

3(-5)-y=4
-15-y=4
y=19

________________________________________________

3x - 3y = 3 |razy 2
-6x - 2y = 10

6x-6y=6
-6x-2y=10

-8y=16 |podzielone przez -8
y=-2

3x-3(-2)=3
3x+6=3
3x=-3 |podzielone przez 3
x=-1

b)
6x - 3y = 6
-4x + 2y = -4

6x=6+3y |podzielone przez 6
x=1+0,5y

-4-2y+2y=-4
-4=-4 | podzielone przez -4
0=0

nieskończenie wiele par rozwiązań

układ nieoznaczony
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:15:31+01:00
ZAD1.
10pkt-100%
xpkt-50%
10pkt*50%/100%=5%
za każde jedno zadanie straci 5pkt
20zad-80pkt
x-200pkt 20zad po 10 pkt=20*10=200 pkt powinien zdobyc gdyby odpowiadal na kazde dobrze...
ODP:Dobrze odpowiedział na 80 pytań a na 50 odpowiedział źle...