Pionowo w góre wyrzucono kamien nadajac mu predkosc 40 m/s oblicz:
a. na jaka wys. wzniesie sie kamien gdyby nie bylo atmosfery
b. na jaka wysokosc wzniesie sie kamien jesli na pokonanie oporów ruchu utraci 20% początkowej energi kinetycznej
c. na jaką wysokoś wzniósłby się kamień gdyby go wyrzucono na merkutym. Na merkurym ciała ważą 2,5x mniej niz na ziemi





ZADANIE 2

Pionowo w góre wyrzucono kamien o masie 1 kg nadajac mu vp = 20 m/s oblicz.
a. wysokosc na jaka wzniesie sie kamien
b. ek i ep i całkowitą mechaniczną w połowie największej wysokości
c. prędkośc z jaka kamien powróci do poziomu wyrzucenia
d. czas wzniesienia
e. czas spadania do poziomu
w obliczeniach pomiń opory powietrza

ZADANIE 3

w nieważkim naczyniu w kształcie cylindra(otwartego) znajduje sie lód. Naczynie z lodem ustawiono na równi pochyłej. Oblicz maksymalny kąt nachylenia równi przy którym naczynie z lodem nie wywróci się (zakładamy że współczynnik tarcia jest na tyle duży że naczynie sie nie zsunie) Co się stanie gdy lód się rozpusci.



PROSZE O OBLICZENIA JAK DO TEGO DOSZLISCIE, KROK PO KROKU, JAKI WZÓR STOSOWALIŚCIE !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:29:08+01:00
1.

a)
Ek=Ep

mv²/2 = mgh
h=v²/g2 [m]
h=40^2/20=80 [m]

b)
Wo=20J
Ek=Ep+Wo
mv²/2 = mgh+Wo

2.

a)

Ek = 1/2mV^2
Ek = 1/2 * 1kg * (20m/s)^2
Ek = 0,5kg * 40m^2/s^2
Ek = 20N * m

Ep = mgh
Ep = 1kg * 10m/s^2 * h
Ep = 10 N * h

Ek/Ep = h
20N * m / 10N * h
h = 20N/10N * m
h = 2m

b)

Ek=0,5*Ekmax=Ep

Ekmax=0,5*mV^2

Em=Ekmax

e)

czas spadania jestnrówny czasowi wznoszenia, czas całego ruchu, czyli od wyrzucenia do opadnięcia to 2t

mam nadzieje że coś pomogłam
1 5 1
2009-12-14T21:46:56+01:00
1.
a) korzystamy z zasady zachowania energii
Ep = Ek

mgh = ½mv²|:mg
h = v²/2g
h = (40m/s)² : (2*10m/s²) = (1600m²/s²) : (20m/s²) = 80 m

2.
a)
Ek = ½mv²
Ek = ½ * 1kg * (20m/s)²
Ek = 0,5kg * 40m²/s²
Ek = 20J

Ep = mgh
Ep = 1kg * 10m/s² * h
Ep = h *10 N

Ep = Ek
h * 10N = 20J
h = 20J/10N
h = 2m

e)
czas spadania jestn taki sam jak czas wznoszenia,
czas całego ruchu (od wyrzucenia do opadnięcia) to 2t
1 1 1