Odpowiedz na pytania:

1. Jaki kształt miały frontowe drzwi mieszkania Bilba?
2. Jak nazywała się rodowa siedziba Bilba?
3. Dlaczego hobbici nie noszą obuwia?
4. Po co zorganizowana została wyprawa przez krasnoludy? (podaj dwa powody)
5. Którym uczestnikiem wyprawy został Bilbo?
6. Jaki przydomek krasnoludy nadały Bilbo?
7. Jakie dwa przedmioty pokazał Gandalf Thorinowi przed wyprawą w domu Bilba?
8. Kto zdawał się znać zawartość spiżarni Bilba tak dobrze, jak sam własciciel?
9. Jakie miasto założyli przodkowie krasnoludów pod Górą?
10. Jak nazywała się gospoda, w której kompania Thorina czekała na Bilba?
11. W co trole złapały wszystkie krasnoludy?
12. Dlaczego trole muszą wracać pezd świtem pod ziemię?
13. Jak krasnoludy nazywały Gandalfa?
14. Jak nazywał się miecz Gandalfa?
15. Jak nazywał się miecz Thorina?
16. Jak nazywał się miecz Bilbo Bagginsa?
17. Kiedy był widoczny sekretny napis na mapie Thorina?
18. Co w ciemnościach, uciekając przed goblinami, znalazł Bilbo?
19. Czym żywił się Gollum?
20. Co stanowiło największy skarb dla Golluma?

Pilne, błagam !

2

Odpowiedzi

2009-12-14T21:30:51+01:00
1: Są okrągłe
2.Bag end
3.Ponieważ ich naskórek jest dosyć utwardzony że go nie potrzebują
4.Miala na celu pokonac smoka ktore poprzednio ukradl skarby krasnoludow
5.Hobbit miałby pełnić w niej niezrozumiałą dla niego jeszcze wtedy rolę ,,włamywacza".
6.Łazika
7.ogromny klucz, ognisty ptak
8.elrond
9.Hollin
10.Gospodę Pod Rozbrykanym Kucykiem .
11.w pułapkę
12.bo zamienia sie w kamien
13.człowiek z tajemniczego grodu
14.Aiglos
15.Narsil
16.żądło
17.zawsze w wschodzie słońca
18.arcyklejnot zwany sercem góry
19.rybami i krwią
20.pierścień
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:04:51+01:00
1. Były w kształcie koła
2. obszerna nora zwana Bag End
3. ponieważ skóra ich stóp jest tak gruba, że nie potrzebują go
4. Po pierwsze zabicie smoka(wcześniej ten smok splądrował miasto ich przodków więc chcieli się zemścić) po drugie odzyskanie skarbu
5. czternastym
6. Łazik
7. mapa + kluczyk Thraina
8. Elrond
9. Pod Górą lezało miasto Dal (chociaż wydaje mi się, że założyli je ludzie)
10. Pod rozbrykanym kucykiem
11. w worki
12. światło dziennie zamienia je w kamień
13. Tharkun, wędrowny czarodziej, człowiek z tajemniczego grodu (zalezy tez dużo od tłumaczenia książki)
14. aiglos
15. orcrist - siekacz goblinow
16. żądło
17. o wschodzie słońca
18. pierścień
19. rybami
20. pierścień
10 3 10