Odpowiedzi

2009-12-14T21:16:13+01:00
Stary Testament ma głęboką wymowę teologiczną lecz można ją dopiero zrozumieć w świetle Nowego Testamentu. Składa się on z 27 ksiąg zawierających Objawienie Boże, które przyniósł Jezus Chrystus. Nowy Testament zawiera: jedna Ewangelię pisana przez czterech Apostołów (Mateusza, Marka, Łukasza i Jana), listów, oraz Apokalipsy świętego Jana.
2009-12-14T21:17:06+01:00
Stary przed Chrystusem
Nowy po Chrystusie
Stary głównie zapowiada Chrystusa
Nowy o nim opowiada.

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:18:20+01:00
Stary Testament- oczekiwanie, Nowy Testament- spełnienie, jednak różnią się od siebie tym, że przedstawiają i opisują inne epoki życia ludzkiego. Myślą przewodnią Starego Testamentu jest obraz nieskończonej miłości i opieki, którą Bóg roztacza nad narodem wybranym. W Nowym Testamencie mamy ukazana miłość Boga obejmującą wszystkich ludzi, którzy w nią wierzą, bez względu na ich cierpienia narodowość i wcześniejsze przekonania.