Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T21:27:03+01:00
-miękisz zasadniczy, asymilacyjny, spichrzowy (zapasowy), przewietrzający (powietrzny) i wodny (wodonośny),Ich funkcja zależy od budowy i miejsca wystąpowania.
-występuje wewnątrz organów roślin: korzena, łodygi i liści
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:26:42+01:00
Miękiszowa:
- zasadnicza - wypełnia przerwy
- asymilacyjna - uczestniczy w wymianie gazowej, fotosyntezie
- spichrzowa - gromadzi substancje, wodonośna, powietrzna (gromadzi pęcherzyki powiatrza i unosi rośliny wodne na wodzie)

Tkanki twórcze:
-wierzchołkowe - w stożkach wzrostu i na końcach pędu
- wstawowe - w węzłach u traw
- przyranne- w miejscu "ran"
- archeosporialne - w zarodniach
- boczna - między łykiem a drewnem

7 4 7