Odpowiedzi

2009-12-14T21:26:25+01:00
W starożytności na igrzyskach olipijskich nie mogły startować kobiety, a nawet nie mogły siedzieć na widowni, a teraz mogą. W starożytności było mniej dyscyplin. Igrzyska odbywały się tylko w Grecji.
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:28:01+01:00
Miejsca: Starożytne odbywały się tylko w Olimpii, a współczesne co cztery lata są gdzie indziej.
Dyscypliny: W starożytności był to głównie pięciobój, a dzisiaj na igrzyskach można uprawiać praktycznie każdą dyscyplinę.
Publiczność: Dawniej byli to tylko mężczyźni i niezamężne kobiety, dziś każdy może wykupić sobie tam miejsce.
Nagrody: Kiedyś zwycięzca dostawał "wianek" z drzewa oliwnego ze świętego gaju Zeusa, dzisiaj są to głównie nagrody pieniężne.
Uczestnicy: W starożytności w igrzyskach uczestniczyli tylko mężczyźni i chłopcy, dziś także kobiety mogą spróbować swoich sił.
12 4 12
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T21:30:04+01:00
Miejsce
Antycne igrzyska olimpijeskie
Nemei,Przesmyk Korycki,Delfy
Współczesne igrzyska olimpijskie
Ateny
Dyscypliny
AIO
Biegi,skok w dal, Pankrotion
WIO
Rzut osczepem itd.
Publiczność
AIO
Męszczyźni, niezamężne kobiety
WIO
Ludzie którzy zapłaca za bilety
Nagrody
AIO
Wieniec, przejście w murze, tablica z nazwiskiem
WIO
tego niestety nie wiem sorki :(
Uczestnicy
AIO
Mężczyźni, Grecy
WIO
mężczyźni i kobiety wybrani prze państwo
10 2 10