Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:48:52+01:00
Wzór metanolu: CH3OH
Masa cząsteczkowa: 32 u
%C=(12 u/32 u)*100%=37,5%
%H=(4 u/32 u)*100%=12,5%
%O=(16 u/32 u)*100%=50%
3 3 3
2009-12-14T21:53:51+01:00
CH₃OH = 12u + 4 u + 16u = 32 u ( masa całego związku)

32 u ---------------100%
12u ----------------x
x = 37,5 % ( zawartość procentowa węgla)


32u --------------100%
16u --------------x
x = 50% ( tlen)



32 u ---------------- 100%
4u ------------------x
x = 12,5 % (wodór)

3 5 3