Odpowiedzi

2009-12-14T21:55:21+01:00
Gdy nerki źle pracują, nie usuwają szkodliwych substancji z organizmu, potrzeba wykonać 'zabieg' poprzez dialize.Krew jest filtrowana przez maszynę, a trucizny usuwane z niej.U osób chorych na nerki jest to koniecznością. Bez tego człowiek umiera.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:59:03+01:00
Dializa – jest to metoda oczyszczania roztworów koloidalnych z elektrolitów przy użyciu błony półprzepuszczalnej.
Dializa umożliwia usunięcie większości szkodliwych produktów przemiany materii, takich jak np. mocznik.
zabiegi dializacyjne u pacjentów wykonuje sie ze schyłkową niewydolnością nerek, którzy nie kwalifikują się do zabiegu przeszczepienia nerki.
3 4 3
2009-12-14T23:12:06+01:00
Dializa jest procesem podczas którego krew jest oczyszczana. Ściślej ujmując oczyszczane jest osocze.
Nerki są naszym naturalnym filtrem. Oczyszczają krew z toksyn, trucizn i zbędnych substancji, które potem zamieniają w mocz, który jest wydalany. Przy uszkodzeniu, upośledzeniu działania nerek wszystkie substancje szkodliwe pozostają we krwi. Jeżeli krew nie jest oczyszczana nastąpi zatrucie i śmierć.
Aby uniknąć tego należy co kilka dni dializować krew, czyli oczyszczać ją w aparacie do dializ i na nowo wtłoczyć w krwiobieg pacjenta.
2 5 2