Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:51:35+01:00
Hmm...myślę że w warunkach naturalnych, bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony człowieka gatunki drapieżne nie powinny całkowicie wytępić populacji ofiar. Najczęściej ofiarą drapieżnika trafiają osobniki słabe, chore, nieprzystosowane do życia. Natura działa w ten sposób, by pozostawić przy życiu osobniki zdolne do przeżycia i rozmnażania się bez osłabiania całej populacji. nadmierne rozmnożenie drapieżnika lub wprowadzenie do ekosystemu drapieżnika zwykle nie występującego w nim może spowodować całkowite wytrzebienie różnych gatunków.
7 4 7
2009-12-14T21:53:17+01:00
Wedlug mnie drapieżnik może zniszczyc całkowicie populację swych ofiar w warunkach naturalnych,gdyż jest większym przeciwnikiem.Warunki naturalne mogą byc dla niego najodpowiedniejszymi ,poniewaz w trudnych nie dał by sobie rady.Jeżeli drapieżnikiem jest lew ,a ofiarami małę stado zebr to uważam ,że lew będzie miął większą przewagę, bo zebry zaczną uciekac ,a nie brońc jednego ze swoich
10 3 10
2009-12-14T22:03:44+01:00
Istnieje taka ewentualność.
Konkretny przykład:
Jeżeli na danym obszarze znajdują się dobrze rozmnażające się drapieżniki,które mają wąską specjalizację pokarmową. Np. najchętniej polują na króliki. Drapieżniki się swobodnie rozmnażają i im większa ich liczba tym większe zagrożenie dla gatunku na który polują. Jeżeli jednak wytrzebią całą populację będzie to oznaczać dla nich ograniczenie dostępu do pokarmu.
24 4 24