Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T21:52:54+01:00
Wodór w stanie wolnym występuje w niewielkich ilościach w górnych warstwach atmosfery. W stanie związanym chemicznie wodór występuje głównie w wodzie, a ponadto w związkach organicznych zawartych w węglach kopalnych, ropie naftowej, gazie ziemnym, tkankach roślinnych zwierzęcych. WŁAŚCIWOŚCI FIZYCZNE:

- Jest gazem Bezbarwnym

- Bez zapachu

- Słabo rozpuszcza się w wodzie

- Jest najlżejszym gazem i w konsekwencji najlżejszą substancją (ma najmniejszą gęstość)

- Nie tworzy odmian alotropowych




Azot - niemetal
gaz
bezbarwny
bezwonny
nie podtrzymuje spalania
gęstość - 0,00125 g/cm3
Temp. topnienia - -210,0 *C
Temp. wrzenia - -195,8 *C
2009-12-14T21:52:01+01:00
WODÓR
-bezbarwny gaz
-bez zapachu
-słabo rozpuszcza się w wodzie
-nie tworzy odmian alotropowych
-jest najlżejszym gazem i najlżejszą substancją.


AZOT
Azot jest gazem bezbarwnym
słabo rozpuszczalnym w wodzie.
krapla się w temperaturze -1960C, a krzepnie przy -2100C.
Jest słabo rozpuszczalny w wodzie.
Jest gazem bezwonnym, stosunkowo mało reaktywnym.
  • Użytkownik Zadane
2009-12-14T21:52:34+01:00
WODÓR

WŁAŚCIWOŚCI FIZYCZNE:

- Jest gazem Bezbarwnym

- Bez zapachu

- Słabo rozpuszcza się w wodzie

- Jest najlżejszym gazem i w konsekwencji najlżejszą substancją (ma najmniejszą gęstość)

- Nie tworzy odmian alotropowych


AZOT

Właściwości fizyczne:

•jest gazem bez barwy, woni i smaku
•rozpuszcza się w wodzie słabiej niż tlen
•skrapla się bardzo trudno - pod normalnym ciśnieniem dopiero w temperaturze -196oC

Skroplenie azotu zawdzięczamy polskim uczonym: Wróblewskiemu i Olszewskiemu, którzy dokonali tego

16 kwietnia 1883r.