Pomóżcie :) podajcie odp razem z działaniami. zadania ułamków zwykłych ;/

a) 4/5 *( razy ) 5/16
b) 6/35 * 14/9
c) 8/15 * 25/12
d) 10/21 * 14/45
e) 6/11 * 14/9 * 22/7
f) 8/3 * 9/4 * 5/6
g) 14/39 * 5/10 * 13/28
h ) 7/36 * 16/5 * 9/28
i ) 2/2/3 * 2/1/4
j) 1/2/7 * 4/2/3

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T17:35:31+02:00
A) 4/5 *( razy ) 5/16= 1/4 wszystko ci się skraca na krzyż

b) 6/35 * 14/9= 2/5 * 2/3 =4/15

c) 8/15 * 25/12 = 2/3 * 5/3= 10/9= 1/1/9

d) 10/21 * 14/45= 2/3*2/9=4/27

e) 6/11 * 14/9 * 22/7=8/3 wszystko ci się pięknie skróci

te działania robisz tak samo skracasz na krzyż wszystko co się da
spróbuj te przykłady zrobić sam utrwal sobię

f) 8/3 * 9/4 * 5/6
g) 14/39 * 5/10 * 13/28
h ) 7/36 * 16/5 * 9/28
i ) 2/2/3 * 2/1/4
j) 1/2/7 * 4/2/3
2009-09-09T17:35:40+02:00
A) 1/4
b)28/105
c)10/9 = 1 i 1/9
d)4/27
e)8/3 = 2 i 2/3
f)2/2 = 1
g)5/60 = 1/12
h)16/100 = 4/25


'i' oraz 'j' o co chodzi ? np. 2/2/3 ? . np. w a) to rozumiem bo 4/5 - to cztery piąte .. tak ?
2009-09-09T19:12:42+02:00
A) 4/5 *( razy ) 5/16=1/4
b) 6/35 * 14/9=4/15
c) 8/15 * 25/12=10/9
d) 10/21 * 14/45=4/27
e) 6/11 * 14/9 * 22/7=8/3
f) 8/3 * 9/4 * 5/6=10/2=5
g) 14/39 * 5/10 * 13/28=5/60=1/12
h ) 7/36 * 16/5 * 9/28=1/5
i ) 2/2/3 * 2/1/4=2*3/2*2*4=24
j) 1/2/7 * 4/2/3=42/2=21