Odpowiedzi

2009-12-14T22:06:44+01:00
Pożyteczne :
-możemy przemieszczać różne rzeczy
-potrafimy jeździć np.na rowerze
-umiemy chodzić


szkodliwe:
-powoduje hałas
-rzeczy,które chcemy przesunąć-są ciężkie do popchnięcia


więcej nie wiem xD ^^ :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:09:56+01:00
Pożyteczne:
* tarcie między drogą a kołem samochodu
* poruszanie się istot żywych
* by zatrzymać np. samochód
* by wprawić w ruch ciało będące w spoczynku lub zatrzymać
* przytrzymywania w ręku różnych przedmiotów
Negatywne;
* podczas lotu rakiety w atmosferze
* w przekładniach zębatych i łożyskach
* podnoszenie sztangi
* siła tarcia występująca między osią a łożyskiem koła samochodu
* jazda na łyżwach
1 5 1
2009-12-14T22:12:19+01:00
Tarcie pożyteczne to tarcie, które przydaje się nam do życia, np. fakt, że możemy chodzić. Gdyby nie było tarcia byśmy się ślizgali :p Za to tarcie przeszkadza np. w pracy silnika. Przez różne smary itd. staramy się je zmniejszyć pozytywne: przy chodzeniu, hamowanie samochodu (tarcie między hamulcem i kołem), alpiniści noszą buty na szorstkich podeszwach, powierzchnia opon i asfal są chropowate