Harcerze podczas biwaku mieszkali w namiotach :
dziewczęta sześcioosobowych .
Wszystkie miejsca w namiotach były zajęte .
Wszystkich namiotów było razem 25,a dziewcząt 78.

zad 1 W ILU NAMIOTAcH mieszkali chłopcy?????

zad 2 Stosunek liczby dziwcząt do liczby chłopców przebywająch na biwaku był równy????

3

Odpowiedzi

2009-12-14T22:10:50+01:00
Wystarczy podzielic liczbe dziewczat przez liczbe 6(ilosc osob biwakujacych w 1 namio0cie)
czyli 78:6=13 w tylu namiotach mieszkaly dziewczyny a chlopcy w 9 ponieważ 22-13=9:)
2009-12-14T22:14:50+01:00
1.
78 dziewcząt : 6 osób w namiocie = 13 namiotów
25 namiotów - 13 namiotów = 12 namiotów
Odp. 12 namiotów zajmowali chłopcy.

2. Nie wiemy czy stosunek liczby dziewcząt do liczby chłopców na biwaku był równy, ponieważ nie wiemy ile osobowe były namioty chłopców, jak również ilu było wszystkich uczestników biwaku.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:17:52+01:00
78 dziewcząt : 6 miejsc w 1 namiocie = 13 namiotów zajętych przez dziewczęta
25 wszystkich namiotów - 13 namiotów zajętych przez dziewczęta = 12 namiotów zajętych przez chłopców
1. Chłopcy mieszkali w 12 namiotach

2.
Dziewcząt było 78
Jeżeli namioty chłopców również były 6-osobowe, to chłopców było 12*6 = 72
W tej sytuacji stosunek dziewcząt do liczby chłopców był równy 78 : 72, po skróceniu przez najwyższy wspólny dzielnik, czyli 6, wynosi on 13 : 12
13/12 = 1cała i 1/12.
Tylko z danych nie wynika, że chłopcy też mieszkali w 6-osobowych namiotach. Nie znamy również ogólnej liczby harcerzy biorących udział w biwaku. Stąd odpowiedź powyższą możemy traktować jedynie jako hioptetyczną. A właściwie możemy określić, że stosunek liczby dziewcząt do liczby chłopców wynosił 78/x