Odpowiedzi

2009-12-14T22:13:09+01:00
X +2y=5 |*(-2)
3x+4y=11


-2x-4y= -10
3x+4y= 11
x=1

1+2y=5
2y=5-1 |:2
y = 2
2009-12-14T22:13:19+01:00
X + 2y = 5 /*(-2)
3x + 4y = 11

-2x-4y=-10
+
3x+4y=11
_____________
-2x+3x+(-4y)+4y=-10+11
x=1

3x+4y=11
3*1+4y=11
4y=11-3
4y=8 /:4
y=2

x=1
y=2

POZDRAWIAM :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:14:05+01:00
To zadanie polega na rozwiazaniu ukladu rownan metoda przeciwnych wspolczynnikow czyli dobrowadzenia ukladu do momentu ze pozbedziemy sie jakiejs niewiadomej , zatem najlepiej pomnuz gore prze -3 i otrzymasz
-3x-6y=-15
{
3x+4y=11
a teraz dodajesz stronami i wychodzi ci uklad rownan
-6y+4y=-15+11
-2y=-4
y=2
zatem
wysterczy za y podstawic podana liczbe i otrzymasz wartosc x
i masz w ten sposob
3x=11-4*2
3x=3
x=1

ODP
x=1
{
y=2


mam nadzieje ze pomoglem ;]