Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:15:22+01:00
PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA INŻYNIERII GENETYCZNEJ
-produkcja ludzkiej insuliny w komórkach E.coli
-produkcja ludzkiego hormonu wzrostu
-produkcja roślin i zwierząt GMO (odmian soi,bawełny,kukurydzy,rzepaku)bardziej odpornych na szkodniki (pozwoliło to zmniejszyć zużycie środkow ochrony roślin)
-powielanie metodą PCR materiału genetycznego wirusa HIV do dalszych badań lub wykrywanie jego obecności we krwi pacjentow
-identyfikacja osob na podstawie analizy porównawczej sekwencji DNA w kryminalistyce i sądownictwie
-produkcja zwierząt transgenicznych do celow transplantacyjnych
-dzielenie zarodków gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem.
17 4 17
2009-12-14T22:19:41+01:00
Inżynieria genetyczna jest na pewno wielka nadzieją wielu chorych, cierpiących na choroby o podłożu genetycznym np :
-zastąpienie uszkodzonego genu prawidłowym,
-unieczynnienie genu powodującego choroby,
-wprowadzanie zmian w nieprawidłowo działającym genie.

Inżynieria genetyczna ułatwia także diagnozowanie chorób, tylko na podstawie DNA
-w przypadku chorób nowotworowych,
-badania u noworodkow,celem zidentyfikowania groźnych chorób prowadzących do zaburzeń rozwojowych,
-dzięki nim możliwe jest stwierdzenie choroby lub nawet ryzyka zachorowania potomstwa,

Inżynieria genetyczna z powodzeniem jest tez stosowana w kryminalistyce i medycynie sądowej i zdecydowanie ułatwia wskazanie winnego morderstwa, czy innego przestępstwa.
36 4 36