Odpowiedzi

2009-12-14T22:31:14+01:00
Etyka conradowska - miara cywilizacyjnych zmian
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:31:28+01:00
Powieść Conrada "Lord Jim" ukazuje rozumienie pojęcia "etyki conradowskiej", polega ona na wyborach życiowych. Conrad mówi, ze nie ma ludzi trochę dobrych, ani trochę złych, są albo dobrzy, albo źli. Dostrzegamy problem podejmowania decyzji i ich konsekwencje. Jak każda powieść Conrada, tak i ta, dotyka psychiki ludzkiej. Ta madernistyczna powieść skłania do przemyśleń.