Odpowiedzi

2009-12-14T22:41:36+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:56:00+01:00
A)
wysokość w trójkącie równobocznym
h=½α√3

a=10 cm więc

h=10×½×√3 = 5√3, a √3 ≈ 1,73 więc = 5×1,73 = 8,65

b) wysokość w trójkącie równoramiennym policzymy z tw. Pitagorasa:
c=10 cm < przeciwprostokątna (ramię)
a=6 cm < przyprostokątna (połowa podstawy)
a²+b²=c²
przekształcamy wzór
c²-a²=b²
podstawiamy:
10²-6²=b²
b²=100-36
b²=64
b=8 cm