Odpowiedzi

  • lubu
  • Początkujący
2009-12-14T22:50:30+01:00
Powiedzmy iż naszym czworośćianem będzie kwadrat długośći a.
dł=πa
r=½a
odp;Promień wynosi ½a.

7 1 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T22:51:32+01:00
Czworościan to bryła przestrzenna , nie kwadrat ;]

a-krawędź czworościanu
H-wysokość czworościanu
żeby wyliczyć H należy policzyc wysokość podstawy czyli h
h=a√3/2
nastepnie najłatwiej pitagorasem
H²+(⅔ × a√3/2)² = a²
H²=a² - a²/3
H=a - a√3/3
tak więc
⅔H - Promień kuli

i wygląda to tak ⅔ × (a - a√3/3)

zadanko gotowe :) pozdrawiam


8 2 8