Odpowiedzi

2009-12-14T23:01:14+01:00
F=kqQ/r^2

Q:=2Q
q:=1/6 q

F2=k*1/6q*2Q/r^2 = 1/3F

odp. zmniejszy sie 3 x
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T23:03:50+01:00
Zmaleje trzykrotnie
w załączniku pełne rozwiązanie razem z rachunkiem algebraicznym
1 5 1
2009-12-14T23:08:39+01:00
Siła zmniejszy się trzykrotnie, gdyż jest wzór na siły elektrostatyczne jest F=k×(q₁×q₂)÷r gdzie q₁ i q₂ to ładunki kul.
Przyjmując że k=1 r=1 q₁=1 i q₂=1 siłą wynosi 1.
gdy jeden ładunek zwiększymy 2x a drugi zmniejszymy 6x siła będzie wynosić F= 1×(2×⅙)÷1=1/3.
Z tego wynika że siła zmniejszyła się 3 razy
1 5 1