Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-14T23:58:10+01:00
Górowanie słońca na całej długości danego południka następuje w tym samym czasie, mówimy wówczas że na tym południku występuje ten sam czas słoneczny.
Czas strefowy - dzielimy powierzchnię Ziemi na 24 strefy czasowe, szerokość strefy została ustalona na 15°, co odpowiada 1 godzinie zegarowej.
Czas urzędowy wynika z faktu że granice stref czasowych przebiegają przez obszary państw, dla tych państw wprowadza się czas urzędowy, który jest jednakowy dla całego państwa, np w Polsce.
4 5 4
2009-12-15T00:15:27+01:00
CZAS SŁONECZNY CZAS STREFOWY:
w każdym położeniu geograficznym W Polsce obowiązuje
jest inna godzina ponieważ południe czas strefowy środkowo-
jest wtedy gdy wybije godzina 12.00 europejski o jedną godz
(1 stopień to 4 min wcześniej albo późniejszy od czasu
później) uniwersalnego.


CZAS STREFOWY CZAS URZĘDOWY
Obowiązuje czas strefowy Zmiana godzin w czasie
środkowoeuropejski o jedną środkowoeuropejskim +1h
godz późniejszy od czasu lub w czasie zimowym -1h.
uniwersalnego.

MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁAM ;*
3 3 3