Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T00:35:14+01:00
Najpierw obliczamy Xw wierzchołka:
Xw = -b/2a = 6/2 = 3
3 nie należy do przedziału <0,2> więc nie będzie wyznaczać najmniejszej wartości
najmniejszą wartość wyznaczamy z krańców przedziału (podstawiamy krańce czyli 0 i 2 pod x ze wzoru funkcji):
f(0) = 0-0+2 = 2
f(2) = 4-12+2 = -6

odp. najmniejsza wartość to -6
2009-12-15T00:36:28+01:00
Obliczamy współrzędną wierzchołka: p = -6/2a

p = 6/2 = 3
argument 3 leży poza przedziałem <0,2> więc nie będzie wyznaczać najmniejszej wartości

wyznaczamy ją z krańców przedziału, ale ponieważ wykresem funkcji jest parabola z ramionami skierowanymi do góry (a = 1 > 0)to najmniejszą wartość przyjmie dla argumentu 2

f(2) = 2² - 6*2 + 2 = 4 - 12 + 2 = - 6