Odpowiedzi

2009-12-15T00:29:26+01:00
X+y+z=710

x=3y : pierwsza liczba jest 3 razy większa od drugiej
2x=z : pierwsza liczba jest 2 razy mniejsza od trzeciej

podstawiamy:

3y+y+2x=710
4y+6y=710
10y=710
y=71

x=213
z=426

3 5 3
2009-12-15T00:30:06+01:00
710= x + y + z
x =3y
z = 2x = 6y

710 = 3y +y + 6y
710 = 10y /: 10
71 = y

x=3y = 3 *71 = 213
y = 71
z =2x= 2* 213 = 426

213 + 71 + 426 = 710
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T01:17:56+01:00
X - II liczba
3x - I liczba
6x - III liczba

x + 3x + 6x = 710
10x = 710 |: 10
x = 71

3x = 213
6x = 426
Szukane liczby to 213, 71, 426
4 3 4