Odpowiedzi

2009-12-15T01:01:38+01:00
1.

0.2x+0.1y=40000 /*10
0.3x+0.4y=120000 /*10

2x+y=400000 /*4
3x+4y=1200000

8x+4y=1600000
3x+4y=1200000

odejmujesz stronami

5x=400000
x=80000

podstawiesz do ktoregos rowniania x

3*80000+4y=1200000
4y=1200000-240000
y=240000

2.x+y=250
82%y+77%x=80%*250

x=250-y
0,82y+0,77x=200 /*100 -> 82y+77x=20000

podtawiasz pod x w drugim rownaniu

82y+77(250-y)=20000
82y+19250-77y=20000
5y=750
y=150
x=100
2009-12-15T01:03:48+01:00
0.2x+0.1y=40 tysięcy |*(-4)
0.3x+0.4y=120 tysięcy

-0,8x-0,4y=160000
0,3x+0,4y=120000

-0,5x=280000
x=-560000

0.2x+0.1y=40 tysięcy
0,2*(-560000)+0,1y=40000
112000+0,1y=40000
0,1y=-72000
y=-720000

2.x+y=250 |*-0,77
82%y+77%x=80%*250

-0,77x-0,77y=192,50
0,82y+0,47x=200

0,05y=392,5
y=7850

x+7850=250
x=-7600


Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T01:07:07+01:00
Z.1
0,2x + 0,1y = 40 000, mnożę przez (-3)
0,3x + 0,4y = 120 000, mnożę przez 2
-------------------------
-0,6x -0,3 y = -120 000
0,6x + 0,8y = 240 000 - dodaję stronami te równania
-------------------------
0,5y = 120 000 , mnożę przez 2
y = 240 000
0,2x = 40 000 - 0,1y
0,2x = 40 000 - 0,1*240 000
0,2x = 40 000 - 24 000
0,2 x = 16 000
x = 16 000*5
x = 80 000
Odp. x = 80 000, y = 240 000
z.2
x + y =250
0,82y +0,77x = 0,80*250
--------------------------
y = 250 - x
0,82*(250 - x) + 0,77x = 200
--------------------------------------
y = 250 - x
205 - 0,82x +0,77x =200
------------------------------------
y = 250 - x
-0,05x = 200-205
-------------------------
y = 250 -x
x = -5 :(-0,05)
-------------------------
x = 100
y = 250 - 100
----------------------
x = 100
y = 150