Z związków frazeologicznych "Robić komuś sceny","Grać pierwsze skrzypce","Zrzucić maskę","Wejść w czyjąś rolę" i "Odegrać komedię" ułóż krótkie opowiadane na dowolny temat.Użyj w nim jak najwięcej wyjaśnionych związków frazeologicznych.Z góry dziękuję

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T10:24:25+01:00
Kiedy Tomek odgrywał komedie przy odpowiedzi na lekcji, nauczycielka sądząc że robiąc mu scene zmusi go do nauki zadawała mu coraz trudniejsze pytanie. Klasa śmiała się, bo przecież w szkole wśród komików pierwsze skrzypce zawsze grał Tomek. Znalazło się kilku którzy próbowali wejść w jego rolę, ale zawsze dawali sobie spokój kiedy zdali sobie sprawę że to niewykonalne. Po szkole Tomek zrzucał maskę szkolnego błazna, i pokazywał się jako miły chłopak ze zdolnościami plastycznymi.


Może być? ^^

34 4 34
2009-12-15T11:37:04+01:00
Z związków frazeologicznych "Robić komuś sceny","Grać pierwsze skrzypce","Zrzucić maskę","Wejść w czyjąś rolę" i "Odegrać komedię"

Kasia zawsze grała pierwsze skrzypce w klasie, ponieważ była wyątkowo zdolna. Zdobyła szacunek nauczycieli oraz kolegów i koleżanek z klasy. Zawsze potrafiła załatwić sprawy związane z klasą. Jednak koledzy z innych klas odgrywali komedie z jej udziałem gdy ta tylko pokazywała się na korytarzu. Kasia robiła sceny swoim koleżankom i kolegom ponieważ Ci nie chcieli wstawić się za nią gdy inni uczniowie grali komedie z jej udziałem. Pewnego dnia Radek zjął maskę i wstawił się w obronie Kasi przed kolegami z innych klas. Idąc za przykładem koledzy i koleżanki z klasy Kasi weszli w rolę Radka i również bronili kasi. Po całej sytuacji było głośno w klasie i radek chwilowo grał pierwsze skrzypce, ponieważ to on jako pierwszy obronił koleżankę. Obecnie przy spotkaniach klasowych odgrywają oni swoją ulubioną komedię którą zauważyli podczas obrony swojej koleżanki. W tej chwili Kasia nie robi już scen kolegom i wie że ma sprzymierzeńca który potrafił zrzucić maskę obojętności i obronić ją
34 4 34