Odpowiedzi

2009-12-15T10:41:16+01:00
Egipt - kraj muzułmański,państwo położone jest w północno-wschodniej Afryce.Klimat,który tam panuje to klimat skrajnie suchy zwrotnikowy.
Ludność tworzą w wiekszości arabscy egipcjanie.
Uprawia sie tam kukurydzę,pszenicę,trzcinę cukrową.
W Egipcie można spotkać piramidy i inne atrakcje.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T11:13:17+01:00
Egipt-państwo w Afryce Pn, i Azji Zach.( płw Synaj) , Nad Morzem Śródziemnym i Morzem Czerwonym , religia państwa -islam. Cała ludność skupiona w dolinie i delcie Nilu. Stolica -Kair. Kraj słabo rozwinięty , podstawą gospodarki są usługi zwłaszcza turystyczne , export ropy naftowej , oraz wpływy z eksploatacji Kanału Sueskiego. Klimat zwrotnikowy skrajnie suchy. Uprawy w Egipcie to -bawełna ( na eksport) , pszenica , kukurydza , warzywa , trzcina cukrowa , sezam , owoce cytrusowe a w oazach palmy daktylowe. Główne porty-Aleksandria , Port Said i Suez. 61 mln mieszkańców. Powierzchnia kraju 1,0 mln kilometrów kwadratowych.