Państwo Kowalscy zaplanowali odnowienie parapetów okiennych.W domu są trzy parapety o wymiarach 16dmx3dm i dwa parapety o wymiarach 12dmx3dm.Jedna puszka farby wystarcza na pomalowanie 5m2 powierzchni.Ile puszek farby należy kupić na odnowienie górnej powierzchni parapetów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T12:34:24+01:00
Więc zamieniamu dm na metry
16dm=1,6m
12dm=1,2m
3dm=0,3m
liczymu pow. pierwszych (większych) parapetów
(1,6mx0,3m)x3(sztuki parapetów)=1,44m²
liczymy pow drógich parapetów (mniejszych)
(1,2mx0,3m)x2 (sztuki parapetów)=0,72m²
Łączna liczba metrów kwadratowych parapetów wynosi
1.44m²+0,72m²=2,16m²
Na odnowienie górnej części parapetów potrzeba 1 puszkę farby
19 1 19
2009-12-15T12:38:45+01:00
Parapet o wymiarach 16dmx3dm:
a=16dm=160cm=1,6m
b=3dm=30cm=0,3m
p=a*b
p=1,6m*0,3m
p=4,8m2
4,8m2*3=14,4m2
Parapet o wymiarach12dmx3dm:
a=12dm=120cm=1,2m
b=3dm=30cm=0,3m
p=a*b
p=1,2m*0,3m
p=3,6m2

3,6m2*2=7,2m2

7,2m2+14,4m2=21,6m2
21,6m2:5=43,2
Odp.Na odnowienie górnej powierzchni parapetów trzeba kupić 44 puszek farby.
12 3 12
2009-12-15T12:41:43+01:00
3 parapety - 16dm*3dm
2 parapety 12*3
1 puszka farby - 5m²
Pp=3(16dm*3dm)+2(12dm*3)
Pp=3*48+2*26
Pp=136+52
Pp=188 dm² = 18,8 m²
18,8/5=ok.3,7 puszki

Odpowiedź : Potrzeba około 3,7 puszki
1 3 1