Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T13:14:49+01:00
Dane:
h=40m
szukane:
t=?
vk=?
rozwiązanie:
mgh=mv²/2
v=√2gh, gdzie g=10N/kg
v=√2*10N/kg*40m
v=√800 m/s
v=20√2 m/s≈28,28 m/s

h=gt²/2
t=√2h/g
t=√80m/10N/kg
t=√8 s
t≈2,83 s

Liczę na naj ;)
1 5 1
2009-12-15T13:15:48+01:00
Dane: h=40m g= 10m/s Vp=0
Szukane: Vk
wzór: h=½gt² stąd wynika że t=√2h÷g(całe pod pierwiastkiem)
Vk=gt
Rozwiązanie:
t=√2×40÷10=√8 s
Vk= 10×√8=20√2 m/s

Odp: Szybkość końcowa wynosi 20√2 m/s