Odpowiedzi

2009-12-15T13:28:31+01:00
Platforma Obywatelska
Prawo i Sprawiedliwość
Lewica
Polskie Stronnictwo Ludowe

Premier - Donald Tusk
Marszałek Sejmu - Bronisław Komorowski


Senator - deputowany, członek parlamentu. Instytucja mająca korzenie w Senacie z okresu starożytnego Rzymu. W Polsce senator jest członkiem Senatu, izby wyższej Parlamentu.
Senator - Bogdan Borusewicz
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T13:56:41+01:00
Posłowie VI kadencji (od 5 listopada 2007) - posłowie na Sejm RP, wybrani 21 października 2007.Ich kadencja rozpoczęła się 5 listopada 2007 wraz ze złożeniem ślubowania na pierwszym posiedzeniu Sejmu, a upłynie w przeddzień pierwszego posiedzenia następnej izby. Immunitet parlamentarny przysługuje im od 23 października 2007, czyli od daty ogłoszenia wyników wyborów przez Państwową Komisję Wyborczą.
Partie zasiadajace w sejmie VI kadencji:
-Platforma Obywatelska (206 posłów)
- Prawo i Sprawiedliwość (154 posłów)
- Lewica (43 posłów)
- Polskiego Stronnictwa Ludowego (31 posłów)
Premier- Donald Tusk
Marszałek i Wicemarszałkowie VI Kadencji
Marszałek:
Bronisław Komorowski (Platforma Obywatelska)
Wicemarszałkowie:
Stefan Niesiołowski (Platforma Obywatelska)
Krzysztof Putra (Prawo i Sprawiedliwość)
Jarosław Kalinowski (Polskie Stronnictwo Ludowe)
Ewa Kierzkowska (Polskie Stronnictwo Ludowe)
Jerzy Szmajdziński (Klub Poselski Lewica, SLD)

Senatorowie VI kadencji (od 19 października 2005 do 4 listopada 2007) zostali wybrani 25 września 2005 oraz w wyniku wyborów uzupełniających 28 stycznia 2007.

1. posiedzenie - 20 października 2005 i 27 października 2005
Marszałek Senior w dniu 20 października 2005
Kazimierz Kutz (niezależny)
Marszałek Senatu od 20 października 2005
Bogdan Borusewicz (niezależny)
Wicemarszałkowie Senatu od 27 października 2005
Krzysztof Putra (Prawo i Sprawiedliwość)
Ryszard Legutko (Prawo i Sprawiedliwość)
Maciej Płażyński (niezależny, Koło Senatorów Niezależnych i Ludowych)
Marek Ziółkowski (Platforma Obywatelska) od 22 grudnia 2005
Przedstawiciele klubów senackich, parlamentarnych oraz porozumień w Konwencie Seniorów
Klub Parlamentarny PiS – wiceprzewodniczący do spraw senackich Krzysztof Putra
Klub Senatorów Platforma Obywatelska – przewodniczący Stefan Niesiołowski
Senatorski Klub Narodowy – przewodniczący Ryszard Bender
3 5 3