1.porównaj 13% liczby 16, 14% liczby 15
2.60% kwadransa po godz.6-która to godzina?
3.bluzka kosztuje 32zł.podaj cenę bluzki po obniżce o 10%
4.spodnie kosztują 86zł.podaj cenę spodni po podwyżce o 5%
5.ile minut stanowi 50% z 5 godzin?
6.podaj liczbę o 1% mniejszą od 300
7.podaj liczbę o 110% większą od 40
8.12% pewnej klasy to 3 osoby.ilu uczniów liczy ta klasa?
9.jaki procent dwudziestoosobowej klasy stanowi jeden uczeń?
10.liczba ludności w Zalesiu wzrosła o 150%.ile razy wzrosła liczba ludności?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T13:37:07+01:00
1.porównaj 13% liczby 16, 14% liczby 15
13/100*16=208/100=2,08 14/100*15=2,1
2.60% kwadransa po godz.6-która to godzina?
60/100*60=36 6:36
3.bluzka kosztuje 32zł.podaj cenę bluzki po obniżce o 10%
32-10/100*32 = 32-3,2= 29,8
4.spodnie kosztują 86zł.podaj cenę spodni po podwyżce o 5%
86+5/100*86 = 86-4,3 = 81,7
5.ile minut stanowi 50% z 5 godzin?
5*60 = 300 minut
50/100*300 = 150

6.podaj liczbę o 1% mniejszą od 300
300-300*1/100 = 300-3=297
7.podaj liczbę o 110% większą od 40
40+110/100*40 = 40+44 =84
8.12% pewnej klasy to 3 osoby.ilu uczniów liczy ta klasa?
x - 100%
3- 12%
x=(3*100)/12 = 300/12 = 25
9.jaki procent dwudziestoosobowej klasy stanowi jeden uczeń?
20 - 100%
1- x
x=100/20 = 5%

10.liczba ludności w Zalesiu wzrosła o 150%.ile razy wzrosła liczba ludności?
1,5 raza


1 3 1
2009-12-15T13:45:13+01:00
1. 13% z 16 = 13/100 * 16= 208/100 = 2,08
14% z 15 = 14/100 * 15 = 210/100 = 2,1
2. 60% z 15 = 50/100 * 15 = 750/100 = 7,5
6:08 około
3.10% z 32 = 10/100 * 32 = 3,2
32 - 3,2 = 28,8
4. 5% z 86 = 5/100 * 86 = 4,3
86 - 4,3 = 81,7
5. 5h = 300min
50% z 300 = 50/100 *300 = 150 min
300 - 150 = 150 min
6. 1% z 300 = 1/100 * 300 = 3
300 - 3 = 297
7. 110% z 40= 110/100 * 40 = 44
40 + 44 = 84
8. 12% z x = 3
12/100x = 3 |*100
12x=300 |/12
x = 25
9. x % z 20 = 1
x/100 * 20 = 1
20/100x = 1
1/5x = 1| *5
x = 5 %
10. wzrosła ... 3 razy tego pewna nie jestem ;p ;]
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T13:52:12+01:00
1.porównaj 13% liczby 16, 14% liczby 15
13%x16= 2,08
14%x15= 2,1

2.60% kwadransa po godz.6-która to godzina?
0,6x60=36

3.bluzka kosztuje 32zł.podaj cenę bluzki po obniżce o 10%
32zł - cena bluzki
0,1x 32= 3,2 kwota obniżki
32-3,2= 28,8 - cena bluzki po obniżce

4.spodnie kosztują 86zł.podaj cenę spodni po podwyżce o 5%
0,05x86=4,3
86+4,3=90,3 cena spodni po podwyżce

5.ile minut stanowi 50% z 5 godzin?
5*60 = 300 minut
0,5*300 = 150 minut

6.podaj liczbę o 1% mniejszą od 300
0,01x 300 = 3
300-3=297
7.podaj liczbę o 110% większą od 40
1,1x40=44
40+44= 84

8.12% pewnej klasy to 3 osoby.ilu uczniów liczy ta klasa?
12% z x = 3
12/100x = 3 |*100
12x=300 |/12
x = 25 liczba uczniów w tej klasie

9.jaki procent dwudziestoosobowej klasy stanowi jeden uczeń?
20 - 100%
1- x %
x=100/20 = 5%

10.liczba ludności w Zalesiu wzrosła o 150%.ile razy wzrosła liczba ludności?

wzrosła o 2,5 raza

3 5 3