Odpowiedzi

2009-12-15T13:37:02+01:00
1 1/3
1 5/12
3/4
2/3
5/8
1/2
1/6
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T13:39:55+01:00
½, ¾, ⅝, ²/₃, ¹/₆, 1 ⁵/₁₂, 1 ¹/₃

najpierw zamieniamy ułamki mieszane na niewłaściwe:

1 ⁵/₁₂ = ¹⁷/₁₂

1 ¹/₃ = ⁴/₃

teraz sprowadzamy wszystkie do jednego mianownika:

¹²/₂₄ , ¹⁸/₂₄ , ¹⁵/₂₄ , ¹⁶/₂₄ , ⁴/₂₄ , ³⁴/₂₄ , ³²/₂₄

na koniec, musisz po prostu uporządkować liczniki od najmniejszego do największego :)
1 1 1
2009-12-15T15:19:29+01:00
/ - kreska ułamkowa ! :]

1/6, 1/2, 5/8, 2/3, 3/4, jeden i jedna trzecia, jeden i pięć dwunastych

pozdrawiam :)