Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T14:05:56+01:00
Wysokość tego trapezu to wysokość trójkąta równobocznego, którą zaraz obliczymy.

Jeżeli pole trapezu sklada sie z 3 jednakowych trojkatow, to możemy podzielić je na 3 w celu uzyskania pola jednego trojkata.

12√3 / 3 = 4√3

Wiemy, że wzór na pole trójkąta równobocznego to (a² √3)/4

Podstawiamy:

4√3 = (a² √3)/4
mnożymy obustronnie przez 4:
16√3 = a² √3
dzielimy obustronnie przez √3:
a² = 16
i wyciągamy pierwiastek:
a=4

Wiemy teraz, że bok takiego trójkąta to 4cm.
Jak sobie to narysujesz, to zauważysz, że obwód to jest 5 razy nasz bok, a więc:
5* 4cm = 20cm

Wróćmy do wysokości trapezu:
wzór na wysokość w tr. równobocznym to (a √3)/2
Podstawiamy:
h = (4 √3)/2 cm
i tyle będzie wynosila nasza wysokosc.
66 4 66
2009-12-15T14:08:52+01:00
Wysokość trapezu jest równa wysokości trójkąta równobocznego
pole jednego trójkata:12√3:3=4√3
pole trójkąta równobocznego:a²√3/4
a²√3/4=4√3/*4
a²√3=16√3/:√3
a²=16
a=√16
a=4
h=a√3/2
h=4√3/2
h=2√3
ob=5a
ob=5*4
ob=20
28 4 28
2009-12-15T14:18:36+01:00
12√3 : 3 = 4√3 pole jednego z trzech trójkątów z których zbudowany jest trapez

p=a²√3/4 pole trójkąta równobocznego
p= 4√3
4√3 = (a² √3)/4 /x4
16√3=a²√3 /:√3
a²=16
a=4 -dł.boku
5* 4cm = 20cm
Trapez:
h = (4 √3)/2 cm wysokość
18 3 18