Potrzebujee pilnie !!
Umiem to zrobić ale nie mam czasu !!
Więc proszę o to jak najszycbciej !!
Dlatego daje 150 pkt . zeby bylo to porzadnie zrobione !
Zgłaszam Spam i najlepszą odpowiedź !

A to jest to zadanie !

PRZEPROWADX WYWIAD Z POSŁEM NA SEJM WIELKI JEDNYM Z TWÓRCÓW KONSTYTUCJITRZECIEGO MAJA !

WYKORZYSTAJ TE PYYTANIA I DOPISZ 1 WŁASNE !
A)Dlaczego Rzeczypospolitej potrzebne są reformy ?
B)Kiedy i gdzie została uchwalona Konstytucja ?
C)Dlaczego uważa sie , że dzięki Konstytucji jest możliwe zreformowanie państwa ?

Starajcie sięę !!

Please , zróbcie to szybko !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T14:41:10+01:00
Wywiad z Ignacym Potockim, jednym z twórców Konstytucji 3 maja.

Dziennikarz: Dlaczego Rzeczpospolitej potrzebne są reformy?
I. Potocki: Teraz, w XVII i XVIII wieku Rzeczpospolita jest niestety "gasnącym" krajem. Nasi sąsiedzi, Rosja, Prusy i Austria nieustannie mieszają się w sprawy wewnętrzne naszego państwa. Nie mamy odpowiedniej armii, która mogłaby stawić czoła zagrożeniu ze strony innego państwa. Przeżywamy kryzys gospodarczy. Szlachta nieustannie używa prawa "liberum veto", co prowadzi do jeszcze większego rozbicia i chaosu w kraju. Wielcy magnaci dbają wyłącznie o swoje interesy, nie bacząc na dobro swojego kraju. Tak dalej być nie może jeśli chcemy uniknąć zagłady.
Dziennikarz: Kiedy i gdzie została uchwalona Konstytucja?
I. Potocki: Konstytucja uchwalona została 3 maja 1791r. Sejm Wielki uchwalił ją w pałacu królewskim w Warszawie.
Dziennikarz: Dlaczego uważa sie, że dzięki Konstytucji jest możliwe zreformowanie państwa?
I.Potocki: Nowy dokument zawiera wiele praw porządkujących obecny bałagan w Rzeczpospolitej. Jest to tak jakby plan naprawczy, ostatnia deska ratunku dla upadającego kraju. Według mnie prawa w niej sformułowane są odpowiednie i sprawiedliwe, powinny więc przyjąć się bez większego sprzeciwu. Chłopom konstytucja zapewnia pod ochronom państwa, a bogatym szlachcicom odbiera całkowitą swobodę rządzenia, a raczej pomiatania krajem.
Dziennikarz: A co na to wszystko nasi sąsiedzi?
I. Potocki: Nie ukrywamy, że spowodowało to ich wrogość wobec nas. Nie podoba im się, że chcemy ratować nasz kraj, bo ciągle oczekiwali naszej porażki i upadku. My jednak nie zamierzamy poddać się bez walki. Naszymi staraniami chcemy udowonić, że nie poddamy się tak łatwo. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a Konstytucja się przyjmie, realnym staje się wskrzeszenie naszej ojczyzny!

Jeeej, pisałam sama, liczę na naj:)
95 4 95
2009-12-15T18:42:03+01:00
1)NASI SĄSIEDZI SĄ DOKONAĆ KOLEJNYCH ROZBIORÓW PRZEZCO BĘDZIEMY ŻYLI W NIEWOLI.
2)3 MAJA 1791ROKU W WARSZAWIE.
3)JUŻ NIE BĘDZIE INGEROWANI INYCH PAŃSTW W NASZE SPRAWY

PYTANIE DODATKOWE:
DLACZEGO KONSTYTUCJA BYŁĄ AKURAT 3 MAJA
BO BYŁO TO ZARAZ PO WIELKANOCY I NIKT NIE MUGŁ ZNIESĆ SEJMU DZIĘKI TEMU WŁAŚNIE WESZŁA KONSTYTUJA 3 MAJA W RZYCIE
38 2 38