Odpowiedzi

2009-12-15T14:00:25+01:00
1. Nie można, ponieważ suma dowolnych 2 boków musi być większa niż pozostałego boku.
2. Figura foremna, to taka, w której wszystkie kąty są równe
2009-12-15T14:02:24+01:00
1. Czy można skonstruować trójkąt o bokach długości 3 cm 5 cm i 8 cm?

Nie można, ponieważ 2 obojętne miary boków, muszą być większe od trzeciego. 3+5=8 a ma być większe niż 8
2. Jaką figurę można nazwać wielokątem foremnym?
Taką która ma wszystkie boki równej długości
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T14:03:42+01:00
1)trójkąta z tych boków nie można zbudować , bo 3+5=8 (suma dwóch boków trójkąta musi być większa od trzeciego boku)
2)wielokąt foremny to taki wielkat który ma wszystkie boki równe i katy wewnętrzne też ma równe