1-Samochód drogę z Hajnówki do Białowieży (20 km) pokonuje z szybkością 70 km/h, drogę powrotną pokonuje z szybkością 50 km/h.Oblicz szybkość średnią takiego ruchu.

2-Czy możliwe jest pokonanie drogi z Hajnówki do Białowieży (20 km)w ciągu 5 min?Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2009-09-09T18:38:41+02:00
2. Brakuje danych chyba bo możliwe to jest np samolotem ale czy mamy jaks inna predkosc moze??
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-09T18:56:12+02:00
To co zostało napisane w pierwszej odpowiedzi to kompletna bzdura.

Wzór na prędkość wygląda następująco

2*V1*V2/V1+V2

V1= 70
V2= 50

Vśr = 2*50*70/120= 7000/120= 58,(3) km/h

2)
20 km/h - 5 min
x km/h - 60 min
x= 240km/h
Samochód musiałby jechać z jednostajną prędkością 240 km/h. Teoretycznie jest to możliwe, ale nie na naszych polskich drogach.