Odpowiedzi

2009-12-15T14:46:55+01:00
Łuski - ochrona zewnetrzna
płetwy - kierunek pływania i przyspieszanie
pęcherz pławny - zanurzanie i wynurzanie sie
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T14:47:42+01:00
Łuski ochraniają ciało ryby i nadają jej większą opływowość.
Dzięki płetwą ryba może się poruszać w wodzie, zmieniać prędkość i kierunek, utrzymywać równowagę.
Pęcherz pławny służy do zmiany głębokośći w wodzie.
2 3 2
2009-12-15T16:09:01+01:00
Skóra ryb wytwarza łuski chroniące przed uszkodzeniami mechanicznymi i ułatwiające pływanie.
obecność płetw - płetwy piersiowe i brzuszne umożliwiają pływanie do przodu i do tyłu, utrzymywanie się w miejscu, utrzymują równowagę ciała, płetwa grzbietowa i odbytowa utrzymują prawidłowe położenie ciała , płetwa ogonowa ułatwia ruch do przodu.
3 3 3