1.
W wiadrze jest solanka dziesięcioprocentowa, a w beczce solanka dwuprocentowa. Gdybyśmy przelali połowę zawartości wiadra do beczki, to otrzymalibyśmy 40 kg trzyprocentowej solanki. ile solanki jest w wiadrze, a ile w beczce ?
2.
Solankę dziesięcioprocentową zmieszano z solanką dwuprocentową i otrzymano 60 kg roztworu. Gdyby solanki dziesięcioprocentowej wzięto o 20% więcej, a solanki dwuprocentowej o 20% mniej, to otrzymano by solankę ośmioprocentową. Jakie jest stężenie otrzymanej solanki ?

2

Odpowiedzi

2009-12-15T17:50:20+01:00
Mogę ci rozwiązac 2 zadanie:
x-solanka 10% w KG
y-solanka 2% w KG

x+y=60
0,1*1,2+0,02*0,8=0,08(1,2x+0,8y)

x+y=60
0,12x+0,016y=0,096x+0,064y

x+y=60
120x+16y=96x+64y

Teraz przenosimy X na lewo Y na prawo
24x=48y a więc po skróceniu x=2y
podstawiasz za X =2y do pierwszego równania a wiec
3y=60
y=20
x=60-20=40

x=40
y=20

Stężenie:
p-stężenie
10% * 40+ 2%(60-40)=p% * 60
4+0,4=0,6p
p=7,(3)= 7 i 1/3 %
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:29:49+01:00
No to zadanie 1 :

1/2x + y = 40 kg / x 2
0,1x/2 + 0,02y = 1,2 kg / x 2

x + 2y = 80 kg
0,1x + 0,004y = 2,4 kg / x (-10)

x + 2y = 80 kg
-x - 0,4y = -24 kg
( metoda przeciwnych współczynników )

1,6y = 56 kg
y = 35 kg .

1/2x + 35 = 40 / x 2
x + 70 = 80
x = 10

26 4 26