Uzupełnij związki frazeologiczne wyrazami wybranymi spośród podanych, użytymi w odpowiedniej formie. Następnie ułóż z tych słów krzyżówkę. Wybierz w nich litery, które utworzą hasło-pojęcie zwiazane z rycerstwem.

ostroga, ktuszyć, przyłbica, szranki, rękawica, pomieszać, ostrogi, wysadzić

Podjąć........-przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi....-przynaglić konia do biegu.
Stanąć w .........-stańąć do walki, współzawodnictwa
.....kopie o coś-walczyc lub spirac sie o cos
.....kogoś z siodła-pozbawic kogos stanowiska
Zdobyc...w czyms-zdobyc doswaidczenie w danej dziedzinie
......komus szyki-przeszkodzic komus w wykonywaniu zadania
Wystąpić z podniesiona.........-przedstawic swoje stanowisko otwarcie, bez lęku

2

Odpowiedzi

2009-12-15T15:02:23+01:00
Podjąć rękawice-przyjąć wyzwanie na pojedynek.
Dać koniowi ostrogę-przynaglić konia do biegu.
Stanąć w szranki-stańąć do walki, współzawodnictwa
ktuszyć kopie o coś-walczyc lub spirac sie o cos
wysadzić kogoś z siodła-pozbawic kogos stanowiska
Zdobyc ostrogi w czyms-zdobyc doswaidczenie w danej dziedzinie
pomieszać komus szyki-przeszkodzic komus w wykonywaniu zadania
Wystąpić z podniesiona przyłbicą przedstawic swoje stanowisko otwarcie, bez lęku

3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:07:58+01:00


1. rękawicę
2.ostrogę
3. szranki
4.kruszyć
5.wysadzić
6.ostrogi
7.pomieszać
8.przyłbicą
To jest na 100 5 dobrze...
Pozdrawiam wszystkich..
14 2 14