Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:14:49+01:00
Ms- masa substancji
mr-masa roztworu
mw-masa wody
Cp - stezenie procentowe

mr=200g
Cp=20%

Cp=ms/mr*100%
ms=mr*Cp/100%
ms=200*20/100
ms=40g

mw=mr-ms
mw=200-40=160g

Nowe Cp:

ms=40g+20g=60g
mw=160+50=210
mr=ms+mw
mr=60+210=270g

Cp=ms/mr*100%
Cp=60/270*100
Cp=22,2%


dasz naaj ? ;]
1 5 1
2009-12-15T15:15:16+01:00
M(r1) = 200g
Cp.(1) = 20 %
m(s1) = ?

200g --- 100%
xg ------- 20%

x= 200 *20 / 100
x = 40 g

m(s1)= 40 g

m(r2) = 200g + 50g + 20g = 270g
m(s2) = 40 g + 20g = 60g

Cp. = 60g *100% / 270g
Cp. = 6000 / 270
Cp. = 22,2 %

Odp. Stężenie procentowe otrzymanego roztworu jest równe 22,2% .