W każdym wersie tej strofy wiersza podkreśl przenośnię. Jaki obraz stworzył poeta dzięki użytym przenośniom ?

Tutaj

Tutaj głaszczą powietrze skrzydełka jaskółek,
tutaj obłok jak bocian na topoli siada.
Tu maki czerwienieją-zbóż serduszka czułe-
i na łące się pasą złotych jaskrów stada. (...)

Jerzy Ficowski

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:12:01+01:00
1. głaszczą powietrze skrzydełka jaskółek
2. obłok jak bocian na topoli siada.
3. maki czerwienieją-zbóż serduszka czułe-
4. na łące się pasą złotych jaskrów stada.

Dzięki przenośniom poeta stworzył niesamowity obraz polskiego krajobrazu, nadając mu magii i niezwykłosci.
142 2 142
2009-12-15T15:14:14+01:00
Przenośnie:
głaszczą powietrze
zbóż serduszka czułe
Poeta stworzył obraz taki aby bardziej zrozumieć co się dzieje w tym miejscu co którym pisze i jak tam jest.
42 4 42
2009-12-15T15:16:23+01:00
Głaszczą powietrze skrzydełka jaskółek
obłok jak bocian na topoli siada
maki czerwienieją-zbóż serduszka czułe
na łące się pasą złotych jaskrów stada

poeta stworzył inny świat, świat gdzie wszystko jest możliwe, świat magiczny i zrozumiały
33 4 33