Pan fortuna wygrał na loterii 1754300 zł.dziesiąta część tej kwoty przeznaczył na cele charytatywne.Z pozostałej częśc spłacił długi w wysokości 67500zł i podarował każdej z trzech córek po22500 zł.ile pieniędzy zostało panu Fortunie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:17:23+01:00
1754300:10=175430zł
1754300-175430=1578870zł
1578870-67500=903870zł
3*22500=67500zł
903870-67500=228870zł
ODP.Zostało mu 228870zł.
10 3 10
2009-12-15T15:20:58+01:00
Cele charytatywne-1754300:10=175430
pozostało mu-1754300-175430=1578870

dług-1578870-67500=1511370

córki-3*22500=67500
zostało mu-1511370-67500=1443870
Odpowiedź:Panu Fortunie zostało 1443870 złotych.
4 2 4
2009-12-15T15:29:03+01:00
Wygrał:
1754300 zł
oddał na cele charytatywne:
1754300-100=1754200 zł
spłacił dług:
1754200 - 67500 = 1686400 zł
dał trzem córkom:
3*22500=67500 zł
zostało panu fortunie:
1686700 - 67500 = 1619200 zł

Odp.: Panu Fortunie zostało 1619200 zł.
7 3 7