Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:19:48+01:00
-Wojny polsko rosyjskie
-potop szwecki
-wojna ze szwedami o Inflanty
-najazdy tatarów
-Zygmunt III Waza zostaje królem elekcyjnym
-konflikty religijne
-wojna trzydziestoletnia
-walki o panowanie na bałtyku-
dążenie niektórych państw europ do niepodległości
2009-12-15T15:29:11+01:00
-wojna trzydziestoletnia(1618-1648)(zakonczona pokojem westfalskim).
-1694 powstanie pierwszego banku emisyjnego w Europie (bank anglii).
-1685 odwolano edykt nentejski.
-1649-sciecie krola Karola I Stuarta - anglia republika.
-1648 powstanie chmielnickiego.
-1655-1660- 'potop' szwedzki.
-1632 wolski astronom i matematyka Galileusz udowania teorie Kopernia.
-Johannes Kepler odkryl, ze orbity planet maja ksztalt eliptyczny.
-Robert Hook odkryl w 1665 istnienie komorek i tkanek roslinnych.
-1709 Gabreil Daniel Fahrenheit konstruuje przyrzad wyzznaczajacy temperature w okreslonej skali.
-panuje barok - charakteryzujacy sie dynamika, ekspresywnoscia, dramatyzmem i fantastycznoscia.(1590r-1740r okolo)
-1637 powstanie pierwszej publicznej opery w Europie(wenecja)
-1660 powolanie Krolewskiego Towarzystwa w Londynie, najwazniejszej europejskiej instytucji naukowej XVII w.
1687 wydanie Matematycznych zasad filozofii przyrody Newtona.

Pozdrawiam