Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T15:20:37+01:00
Ameryka – część świata położona na półkuli zachodniej, w skład której wchodzą dwa kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa. Rozciąga się na długości ponad 15,5 tys. km od Archipelagu Arktycznego po Ziemię Ognistą. Niekiedy na oznaczenie obu Ameryk używa się także określeń Nowy Świat lub półkula zachodnia.

Powierzchnia Ameryki wynosi 42,5 mln km², a zamieszkuje ją ponad 900 milionów osób.

Nazwę Ameryki zaproponował w 1507 roku niemiecki kartograf pochodzący z Alzacji, Martin Waldseemüller. Przypisywał on odkrycie Nowego Świata, jak wówczas określano nowo odkryty ląd, Amerigo Vespucciemu i na jego cześć nadał mu miano America. Istnieją także inne teorie na temat pochodzenia tej nazwy, ale nie zyskały one uznania. Jednym z najstarszych globusów, na którym pojawiła się nazwa "Ameryka" jest Globus Jagielloński z 1508.

Potocznie nazwa "Ameryka" używana jest w stosunku do Stanów Zjednoczonych

wiecej bedziesz miala w linku :http://pl.wikipedia.org/wiki/Ameryka bo nie wiem dokladnie o ktora ci chodzi to sobie wybierzesz.

2009-12-15T15:20:51+01:00
Http://wapedia.mobi/pl/Historia_Ameryki_Południowej_i_Środkowej

masz tam inne linki, z których mozesz rozpisać cywilizacje itd. ;)
2009-12-15T15:21:09+01:00
Żartujesz chyba nie no dobra technika